Pound Kek

Daha önce tarifini verdiğim limonlu pound kek'le çok benzer bir tarif.Farkı gramajları ve kremalı olması.Bu tarifi kremasız olarak da tüketebilirsiniz.Tereyağlı,limonlu nefisss bir kek😋Ayrıca kremasında çeşitliliğe gidebilirsiniz.Un,süt,şeker ile muhallebi hazırlayıp onu da kullanabilirsiniz.

Gelelim tarife;☺️
225 gram tereyağı (oda sıcaklığında)
225 gram un
225 gram seker
4 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 limon kabugu rendesi

Kreması için;
1 paket Dr oetker pasta kreması (Vanilinli)
50 gr tereyağı
1,5 su bardağı süt

Hazırlanışı;

Yumuşamış tereyağı ve şekeri mikser yardimi ile çırpın. Birer birer yumurtalari ekleyin.Ayrı bir yerde unu eleyin.Elenmiş unu yumurtalı karışıma bir spatula yardımıyla yavaş yavaş karıştırın.En son limon rendesini de ekleyin ve biraz daha karıştırıp bırakın.
2 adet 20 cm kalibi yağlayin ve tabanını yağlı kagit ile kaplayin.Etrafını da tereyağı ile yağlayıp un serpin.Hamuru 2 kaliba eşit şekilde paylastirin.(Ben eşitliğinden emin olmak için tartarak hazırlıyorum) Önceden 180 derece ısıtılmış fırında kürdan testinden geçirerek pişirin.
Ayrı bir yerde üzerindeki tarife uyarak pasta kremasını hazırlayın.
Soğuyan keklerin arasına sürüp pudra şekeri serpip servise sunabilirsiniz.Afiyet şifa olsun..☺️💕

Pastaban Tarifi

Hazır pasta kekini servis tabağına alın.Süt ile hafif ıslatın.3 su bardağı süt,2 ufak çay bardağı toz şeker,3 yemek kaşığı un,1 yemek kasığı tereyağı,1 paket vanilini pişirin.Kekin ara katına sürün,meyveleri ortasına ve kenarına gelecek şekilde yerleştirin.Üzeri için 200 gr çikolatayı ince kıyın.200 ml kremayı ocakta kaynama noktasına getirin.Çikolataları ilave edin ve eriyene dek karıştırın.(Fazla çikolatalı olmasın derseniz malzemeleri yarıya indirebilirsiniz,100 gr çikolata ve 100 ml krema olarak)Biraz ılındığında pastanın üzerine kenarlarından akacak şekilde dökün.Biraz soğuduktan sonra meyveler ile süsleyin.(Soğumasını beklemenin sebebi meyveleri üzerine koyduğunuzda daha akışkan olacağından etrafa dağılmasının önüne geçmek içindir.) Biz bu pastayı eskiden çok sık yapardık çok severdik☺️Deneyeceklere Afiyet Olsun Şimdiden..😊👌💕

Woopie Pie

Kek Malzemeleri:
🍥100 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
🍥1 su bardağı şeker
🍥1 yumurta
🍥1 su bardağı süt + 1 yemek kaşığı limon suyu
🍥 2,5 yemek kaşığı kakao
🍥 3,5 su bardağı un
🍥 1 kabartma tozu

Krema Malzemeleri:
🍥 100 ml süt kreması
🍥 50 gr. Labne
🍥 50 gr. Beyaz çikolata
🍥 2 yemek kaşığı pudra şekeri
🍥 2 yemek kaşığı portakal suyu ( ben kullanmadım) 
Öncelikle ısınmış sütün içerisine limon suyunu ekleyelim ve yarım saat bekletelim. Ardından oda ısısında yumuşamış tereyağ ve şekeri mikserle iyice çırpalım ve yumurtayı da ekleyip çırpmaya devam edelim. Beklettiğimiz sütüde karışıma ekleyip bir süre daha çırpalım ve en son kuru malzemeleri kek hamuruna ilave edelim ve mikserle çırpmaya devam edelim. Sıkma torbamıza yuvarlak duy takalım ve hamuru torbaya dolduralım. Hamur kek kıvamından katı, kurabiye kıvamından cıvık olmalı. Yağlı kağıt serili fırın tepsimize 2-3 cm aralıklar bırakarak 1 tatlı kaşığı miktarı sıkalım. Tepelerindeki sivriliği ıslattığımız bir çay kaşığının tersiye düzeltelim. Aralara yeteri kadar boşluk bırakmak önemli çünkü pişerken çok yayılıyor, birbirlerine yapışabilirler. 170 derece fırında 10 dakika pişirelim ve soğumaya bırakalım. 
Şimdi sıra kremasında;
Süt kremasını derin bir kapta koyulaşıncaya kadar güzelce çırpalım, ardından pudra şekeri ve labneyide ekleyip çırpalım. En son benmari usulü eritip soğuttuğumuz çikolatayıda ekleyelim ve son kez çırpıp buzdolabına kaldıralım. 
Buzdolabında yaklaşık 1 saat soğuyan kremamızı iki kekin arasına bir tatlı kaşığı yardımıyla kpyalım ve hafifçe bastırıp sandviç gibi kapatalım. 
Hepsi bu kadar😊👍
Dilerseniz üzerine çikolata eritebilirsiniz.
Afiyetle Olsun.

Gelin Çantası


Hamuru pankek hamurunun aynısı diyebilirim sadece tek taraflı pişiriyoruz.
〰〰 Gelin Çantası 〰〰
2 yumurta
2 küçük fincan şeker
1 küçük fincan sıvıyağ
2 su bardağı süt
1 vanilya 
Yarım paket k. Tozu
3 yemek kaşığı kakao
2 su bardağı + 1 yemek kaşığı un

Önce kremasını hazırlayıp buzdolabına koyalım. 
2 poşet krem şantiyi 1,5 su bardağı sütle çırpalım ve dolaba kaldıralım. Pankek hamurunu mikserle güzelce çırpalım. Yağsız tavamızı orta ateşte kızdıralım. (Kesinlikle yağ koymuyoruz.) Hamurdan küçük sos kepçesiyle tavaya dökelim üzerini kepçenin sırtıyla hafifçe yaydıralım. Tavanız büyükse 3 tanesi birden pişiyor, birbirine yapışmayacak şekilde 3 hamuru aynı anda pişirirseniz daha kolay olur. Üzeri gözgöz olduğunda altı pişmiş demektir hiç çevirmeden hemen tavadan alıyoruz ve bir tepsi üzerine diziyoruz. Pişen pankeklerin üzerini sıcakken yağlı kağıt yada poşetle örtmelisiniz ki katlarken kırılmasın. Bütün pankekler hazır olup soğuyunca ortasına tepeleme 1 tatlı kaşığı krem şanti koyuyoruz ve elimizle hafifçe sıkarak katlıyoruz. Dışarıya taşan kremayı bir meyve bıçağıyla alıp üzerini güzelce düzlüyoruz. Krem şantili kısmı hindistan cevizine bulayıp pastalarımızı borcama diziyoruz. Üzerini streçleyip buzdolabında en az 3-4 saat bekledikten sonra servise hazır.
Akşamdan yaparsanız kolaylık olur.
Şimdiden kolay gelsin.😘

Pratik pizza

Hamburger ekmeklerinin ortasını bir tatlı kaşığı yardımı ile açın.Bir dilim kaşar peyniri koyun.Üzerine domates,biber,sucuk ve sosisleri küp küp doğrayarak bir harç hazırlayın.(Harçta özgürsünüz istediğiniz şeyi ekleyebilirsiniz.Mısır,turşu,mantar vs.)Ekmeklere paylaştırın.En son üzerine rende kaşar peyniri serpip fırına verin.Kaşarlar eriyip kızarana dek pişirin.Kahvaltılarınızda bunu önceden hazırlayıp son anda fırına verin,sıcakken daha lezzetli oluyor.Çocuklar da bayılıyor😍Hem pratik hem çok lezzetli😍Afiyet şifa olsun hanımlar💕💕💕

Muzlu Rulo Pasta


Malzemeler;
4 yumurta
4 yemek kaşığı sıcak su
160 gram (1 su bardağı toz şeker)
160 gram (6 Çorba kaşığı un)
Yarım çay kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilin 
2 Çorba kaşığı kakao

1 su bardağından biraz az süt
1 poşet krem şanti
1 adet muz
Hazırlanışı;
Yumurtanın akı sıcak su ile iyice köpürene dek çırpılır.Yavaş yavaş tozşeker ekleyerek çırpmaya devam edilir.Yumurtanın sarıları kasede hafif çırpılarak yumurta beyazına eklenir.Çırpmaya devam edilir.Yumurta sarısı da iyice çırpılınca vanilin eklenir.İçine un ve kabartma tozu eleyerek eklenir.Un eklenirken çırpma işlemine tahta kaşık veya spatulayla devam edilir.Söndürmeden hafif hafif karıştırılır.Hazırlanan karışımdan 5 kaşık kadar bir kaseye ayrılıp kakao eklenir.İyice karıştırıp sıkma torbasına alınır.Yağlı kağıdın üzerine gelişigüzel desenler çizilir.İstediğiniz şekli verebilirsiniz hiç önemli değil.Kenarda bekleyen hamur karışımı dikkatli şekilde üzerine yayılır.Fazla bastırmamaya özen gösterin.220 derece önceden ısıtılmış fırında tam 8 dk pişirilir.Fırından çıktığı gibi rulo haline getirilip havluya sarılır.Soğumasını beklerken krem şantiyi süt ile çırpın.Kek ılındığında,hafif sıcakken kağıdı yavaşça açın.Krem şantiyi sürün,muzu resimdeki gibi koyup dikkatlice sarın.Kenarları düzgün olsun diye birazını keserek alın.Servis tabağına alıp istediğiniz gibi süsleyerek servise sunabilirsiniz.Afiyet olsunnnn☺️❤️

Kakaolu Kek

Malzemeler;
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
Yarım su bardağı sıvıyağ
1,5 su bardağı süt
3 çorba kaşığı kakao
12 dolu dolu yemek kaşığı un
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu 
Kreması için;
200 ml krema
200 gr sütlü veya bitter çikolata
3 yemek kaşığı toz krem şanti
Hazırlanışı;
İlk olarak kremayı hazırlayın bir kenarda soğumaya bırakın.Kremayı kaynama noktasına getirip çikolatayı ekleyin ve eriyene dek hafif çırpın.Dolapta beklemeye bırakın.Yumurta ve şeker iyice köpürene kadar çırpın.Sıvıyağ ve süt ekleyin.Kuru malzemeleri ayrı bir yerde eleyerek yavaş yavaş ekleyin.Sıvıyağ ile yağladınız kalıba dökün ve 170 derece önceden ısıtılmış fırında elinizi bastırdığınızda içine göçmeyecek kıvama gelene dek pişirin.Soğuduğunda kalıptan çıkarıp ortadan ikiye bölün ve alt katını servis tabağına alın.Dolapta soğuyan kremanın içerisine krem şantiyi ekleyip hacminin iki katı kabarana kadar iyice çırpın.Sıkma poşetine alıp kek tabanının üzerine sıkın.5 dakika kadar dolapta bekletip üst kapağını kapatın.Ve yine krema sıkarak süsleyin,dolapta soğuyana dek bekletin.Afiyet şifa olsunn..☺️❤️

Mozaik Pasta


Mozaik Pasta
2 kutu krema (400 ml)
3 paket sütlü çikolata
1 paket bitter çikolata (80 gr'lık paketlerden)
1 dolu yemek kaşığı tereyağı
1,5 paket petitbeurre bisküvi
Üzerini süslemek için mevsim meyveleri
Hazırlanışı;
Kremayı ocakta kaynama noktasına getirip ince ince kıydığınız çikolataları ve tereyağını ekleyin.Eriyene dek kısık ateşte karıştırmaya devam edin.Ocaktan alıp soğuması için beklerken bisküvileri elinizde çok küçük olmayacak şekilde kırın.Soğuyan kremayı bisküvilerin üzerine döküp bir kaşık yardımıyla kremanın bisküvilerin her tarafına bulaşmasını sağlayın.Strech film serdiğiniz tart kalıbına dökün ve buzlukta 1 saat kadar bekletin.Donduğunda servis tabağına ters çevirip strech filmi kaldırın ve mevsim meyveleriyle süsleyip servise sunabilirsiniz.Eğer sonraki gün tüketecekseniz çifte kavrulmuş bisküvi tercih edebilirsiniz.Dilerseniz fındık ceviz eklemeleri yapabilirsiniz.Afiyet olsunn..☺️❤️

Çiçek Profiterol

Hamuru için;
50 gr tereyağı 
1 su bardağı su
1 su bardağının çeyreği boş kalacak şekilde un
1 yemek kaşığı pudra şekeri
2 yumurta 
Arası için;
1 su bardağının çeyreği boş kalacak şekilde süt
1 poşet krem şanti
Üzeri için;
4 paket sütlü çikolata 
Çilek
Hazırlanışı;
Tereyağı ve suyu ocakta kaynatıp elediğiniz un ve pudra şekerini ekleyin.Karıştırarak hamur haline getirip ılıyana dek bekletin.Yumurtaları teker teker ekleyip çırpın.Yağlı kağıdın üzerine birbirlerine değecek şekilde çiçek şekli vererek sıkın.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 1 saat kadar,üzeri iyice kızarana dek pişirin.Fırından alıp soğuduktan sonra ortadan ikiye kesin.Krem şanti sıkıp üzerini kapatın.Çikolatayı benmari usulü eritip üzerinde gezdirin ve çilekleri dizin.File badem ile süsleyip servise sunabilirsiniz.Afiyet şifa olsun..❤️


Kedidilli Pasta

Malzemeler;
1 litre süt
Yarım su bardağından 1 parmak fazla un
1 su bardağı tozşeker
Yarım su bardağından 1 parmak fazla nişasta
1 paket vanilin 
1 yemek kasığı tereyağı
Çilek 
Kedidili bisküvi 
Çikolata sosu için;
100 ml krema
150 gr çikolata
Hazırlanışı;
Muhallebi malzemelerini karıştırıp pişirin,en son vanilin ve tereyağını ekleyip ocaktan alın.Dikdörtgen kalıba strech film döşeyin.Muhallebiden iki parmak kalınlığında dökün.Çilekleri ortadan ikiye bölüp kalıbın kenarına dizin.Kalan muhallebiyi çileklerin bitişine kadar dökün.Son olarak kedi dili bisküvileri süte batırıp çıkarın ve muhallebinin üzerine dizin.Buzdolabında en az 2 saat bekletip çıkarın.Ayrı bir yerde çikolatayı,kaynama noktasına getirip ocaktan aldığınız kremanın içine döküp eriyene dek karıştırın.Tatlıyı servis tabağına ters çevirip üzerine sosu gezdirin.Afiyet şifa olsun😊



Dolgulu Kek

Malzemeler;
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
Yarım su bardağı sıvıyağ
1,5 su bardağı süt
3 çorba kaşığı kakao
12 dolu dolu yemek kaşığı un
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu 
İçi için;
Nutella veya başka marka krem çikolata
Çilek
Muz
Çikolata sosu için;
100 ml krema
100 gr sütlü veya bitter çikolata
Hazırlanışı;
İlk olarak kremayı hazırlayın bir kenarda soğumaya bırakın.Kremayı kaynama noktasına getirip çikolatayı ekleyin ve eriyene dek hafif çırpın,beklemeye bırakın.Yumurta ve şeker iyice köpürene kadar çırpın.Sıvıyağ ve süt ekleyin.Kuru malzemeleri ayrı bir yerde eleyerek yavaş yavaş ekleyin.Tereyağı ile yağladınız kalıba dökün ve 170 derece önceden ısıtılmış fırında elinizi bastırdığınızda içine göçmeyecek kıvama gelene dek pişirin.Soğuduğunda kalıptan çıkarıp tam ortadan olmayacak şekilde biraz üstten ikiye bölün ve alt katını servis tabağına alın.Bir tatlı kaşığıyla ortasını oyun.(Kalan parçaları afiyetle tüketebilirsiniz ziyan olmaz) Nutella ile doldurun.Küp küp doğradığınız muz ve çilekleri ekleyin.Yeniden Nutella dökün ki üst kapağın yapışmasını sağlayalım.Üst kapağı da kapatıp kenarda bekleyen çikolata sosunu döküp çilek ve hindistan cevizi ile süsleyip servise sunabilirsiniz.Daha hafif olmasını isterseniz iç dolgusunu Nutella yerine muhallebi veya krem şanti ile de doldurabilirsiniz.Afiyet şifa olsunn..☺️❤️


Hamsili Pilav


Hamsiler kılçıklarıyla beraber ayıklanıp yıkanır.Orta boy borcama pişirme torbası makasla ortadan kesilip yerleştirilir. Hamsiler biraz tuzlanıp dış yüzeyi alta gelecek şekilde sıkı sıkıya yerleştirilir.Üzerini kapamak için biraz ayrılır.2 su bardağı pirinç suda bekletilir.Kuş üzümü de sıcak suda bekletilir. Dolmalık fıstık yağsız tavada biraz kavrulur. Ayrı bir yerde 1 soğan yemeklik doğranır ve biraz sıvıyağda döndürülür.Pirinçler eklenip kavurmaya devam edilir. 2,5 su bardağı su ve tuz eklenip kısık ateşte demlenmeye bırakılır. Pilav piştiğinde içerisine yarım demet maydonoz kıyılır,kuş üzümü,Fıstık ve istediğiniz baharatlar kullanılır.Ben baharat olarak karabiber, çok az yenibahar ve nane kullandım. Pişirilen pilav borcama yayılıp üzeri kalan hamsilerle kapatılır ve 170 derece önceden ısıtılmış fırında iyice kızarana dek pişirilir.Servis esnasında ters çevirip maydonoz ile süsleyebilirsiniz.Afiyet Şifa Olsun..💗

Tramisu

Malzemeler;
3,5 su bardağı süt
4 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
7 yemek kaşığı şeker
5 yemek kaşığı labne peyniri
1 paket vanilin
1 yemek kaşığı tereyağı

1 su bardağı su
2 tatlı kaşığı kahve
1 küp şeker
1 paket kedidili bisküvi
Hazırlanışı;
Un,şeker,nişastayı karıştırıp süt ilave edip kaynayana dek pişirin. 


Ağlayan Pasta

Malzemeler;
Keki için;
2 yumurta 
1 çay bardağı tozşeker
Yarım çay bardağı süt
Yarım çay bardağı sıvıyağ
2 yemek kasığı kakao
2 çay bardağı un
Yarım paket kabartma tozu
1 paket vanilin
Arası için;
1 poşet krem şanti
1 su bardağı süt
Sosu için;
200 ml krema 
200 gram çikolata 
Hazırlanışı;
Yumurta ve şekeri çırpın. Süt, sıvıyağ ekleyin. Ayrı bir yerde un, kakao,vanilin ve kabartma tozunu eleyip ekleyin. Karıştırıp tereyağı ile yağladığınız kalıba dökün. Kalıbı birkaç kez tezgaha vurun. Bu işlem fazla kabarmaması için. 170 derece önceden ısıtılmış fırında pişirin. Kürdan testi ile pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz. Soğuduğunda kalıptan servis tabağına çevirin. Krem şantiyi sütle çırpıp boş kalan yeri doldurun. Kremayı kaynama noktasına getirip ince ince kıydığınız çikolataları ekleyin ve karıştırıp erimelerini sağlayın. Krem şantinin üzerine sosu dökün. Kenarlardan taştığında daha güzel bir sunum oluyor. Üzerine ben krem şanti sıkıp oreo ve kirazlarla süsledim. Siz dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. Hayal gücünüze bağlı. Deneyeceklere şimdiden kolay gelsin..☺️


Pancake


Pancake tarifi;
2 yumurta
2 su bardağı süt
2 çorba kaşığı şeker
1 çorba kaşığı sıvıyağ
2-3 su bardağı kadar un
1 paket Vanilya
1 paket kabartma tozu
1 fiske tuz
Yapılışı;
Yumurta ve şeker çırpılır,süt,sıvıyağ eklenir.Un ayarını kendiniz yapmalısınız,ben 2-3 su bardağı olarak yazdım fakat 2,5 bardaktan biraz fazla olması yeterli gelecektir.Göz kararı önemli,ne çok sulu ne çok katı olmalı.Sırasıyla un,kabartma tozu,Vanilya ve tuz eklenir.Tava önceden orta ateşte ısıtılır.Kesinlikle yağlanmaz.Hepsini eşit büyüklükte yapabilmek için bir ölçü kepçeniz olmalı,bu önemli bir detay atlamayın.Isıtılmış tavaya bir kepçe dökün,kendiliğinden yayılmasını bekleyin.Kepçe ile yaymaya çalışırsanız etrafında halka oluşur,yuvarlak pürüzsüz görüntüden uzaklaşır.1 dk kadar sonra üzerinde kabarcıklar oluşmaya başlayınca dikkatlice çevirin. Pişmiş mi diye bile kaldırıp bakmayın,istediğiniz rengi elde edemezsiniz bu da önemli bir detay.Diğer tarafı da piştiğinde ocaktan alabilirsiniz.Diğer tarafı kabarcıklı şekilde kalacak, neden böyle diye endişelenmeyin. Ben çifter çifter döküyorum tavaya,daha hızlı ilerliyor.Ayrıca ben krep tavasında yapıyorum ama illa krep tavasında yapacaksınız diye bir kural yok,teflon tava olması önemli..Ben nutella, muz, çilek ve damla çikolata ile kule haline getirdim. Üzerine de benmari usulü erittiğim çikolata döktüm. Meyveler ile tamamlayıp, pudra şekeri serpip servise sundum. Tüm püf noktaları ile tarif etmeye çalıştım,takıldığınız bir yer olursa sormaktan çekinmeyin,kolay gelsin😘😘😘



Blogger tarafından desteklenmektedir.