Simit Poğaça


MALZEMELER:
Yarım paket eritilmiş margarin
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
1 yumurta
1 tatlı kaşığı mahlep
1 paket ınstant maya (kabartma tozu gibi paketlerde satılıyor)
1 tatlı kaşığı mahlep (baharatçılarda ve marketlerde bulmanız mümkün)
tuz, 1 yemek kaşığı şeker
Yaklaşık 4,5 su bardağı un (unu yavaş yavaş ilave edin elinize yapışan yumuşak bir hamur olmalı)

İÇİ İÇİN: peynir, maydanoz, eriyen peynir kaşar vb. isterseniz ince dilimlenmiş sucuk, salam ve kaşar koyarak da yapabilirsiniz nefis oluyor.

ÜZERİ İÇİN: bol susam, yumurta sarısı

YAPILIŞI: öncelikle bir kap içerisinde maya, ılık su ve süt konulup karıştırılır daha sonra diğer malzemelerin hepsi karıştırılır ve un ilave edilerek yumuşak bir hamur yapılır,üzerini bir bezle örtüp 30 dakika kadar dinlendirilir.
Hamurdan limon büyüklüğünde parçalar alınır elle yuvarlak şekilde açılır içine harç konularak iki ucu birleştirilir ve birleştirilen yer alta gelecek şekilde tutulur ve tepsiye aralıklı olarak dizilir. Poğaçanın üzerine yumurta sarısı sürülür bol susam serpilir tepside 30 dakika bekletilir veya fırın biraz ısıtılır kapatılır tepsi fırına konulup 15 dakika hamurlar mayalandırılır. Önceden ısınmış 200 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirilir.Sıcakken servis etmenizi öneriyorum.Poğaçalarımızı 2-3 gün bayatlamıyor ve yiyeceğiniz zaman poğaçaları ısıtmanızı öneriyorum fırından yeni çıkmış gibi taze oluyor.Afiyet olsun.

(bkz: pastacı kız)

ziyafethane not: denendi, sonuç kötü.

süzme çorba

ilk tarifimi ilk pişirdiğim çorbayla( yani mercimek çorbası) yapmak istiyorum. eskiden pişirirken çok zahmetli olduğu için bizim evde misafir ve iftar sofralarının vazgeçilmeziydi bu çorba. misafire en güzel en emek harcanmış yemeği yapmak babında. üstelik annem bu çorbayı süzmeden yapmazdı. bu yüzden bizim evdeki adı "süzme çorba" dır. blendır ya da mikser felan yoktu düşünün. annem bildğimiz normal süzgeçten geçirirdi çorbayı. hoş blendır hala almadık ama ben artık robottan geçiriyorum. biraz zahmetli ancak aynı sonucu veriyor yine de.

malzemeler:

*8 bardak kaynar su
*2 su bardağı kırmızı mercimek
*1 büyük soğan
*yarım bardak sıvı yağ
*1 yemek kaşığı salça
*1 tatlı kaşığı kırmızı biber
*1 tatlı kaşığı kuru nane
*1 tablet tavuk suyu( veya 8 bardak su yerine, sadece gerçek tavuk suyu)

yapılışı:

*tencereye yağımızı koyup ince kıydığımız soğanları pembeleşinceye kadar kavuruyoruz.
*yıkanmış ve suyu süzülmüş mercimeği, salçayı ve tavuk tableti atıp bi 5 dakika daha kavuruyoruz.
*ardından 8 bardak kaynar suyu ilave edip, mercimekler yumuşayıncaya kadar kaynatıyoruz.
*altını söndürdüğümüz çorba biraz ılınınca azar azar robotton geçiriyoruz..(blendır' ınız varsa direk soğumadan tencerenin içinde yapabilirsiniz) böylelikle çorbamız pürüssüz bi kıvam ve görüntü alarak süzülmüş oluyor.
*süzülen çorbayı tencereye koyup yüksek ateşte sürekli karıştırarak kaynatıyoruz. tuzunu ilave edip, sıvı yağı bir tavaya koyup ısıtıyoruz. (tereyağ kullanacaksanız yağı, köpük köpük olana kadar ateşte tutmanız lamız.)ısınan yağı ateşten alıp içine 1 tatlı kaşığı kırmızı biber ve 1 tatlı kaşığı nanemizi ekleyip karıştırıyoruz.
*naneli ve kırmızı biberli yapımızı tencereye koyup çıkardığı o ços sesini duyduktan sonra, şöyle bi karıştırıp altını kapatıyoruz ve afiyetle yiyoruz.

ziyafethane' ni tavsiyesi: bayat ekmekleri küçük küçük doğrayıp fırında kıtır haline getirin. ya da dilim dilim kızarmış ekmek yapın. yanına turşu alıp( tercihen beyaz lahana)afiyetle yiyin.

Blogger tarafından desteklenmektedir.